familiedrama of eerwraak?

Lees en plaats hier berichten over eer, relaties, seksualiteit

familiedrama of eerwraak?

Berichtdoor Maria » 26 maart 2010, 11:11

Wat ik me steeds vaker afvraag: is het goed wanneer er bij gezinsmoorden zoals laatst in Zierikzee, en afgelopen week in Groningen meteen bijgezegd wordt dat het om allochtonen gaat, en dat er mogelijk een verband is met eerwraak? (dat laatste gebeurde bij de Groningse zaak geloof ik niet). Is dat goed omdat je aandacht vraagt voor een belangrijk probleem, of is het slecht omdat je daarmee net doet alsof geweld tegen vrouwen (en kinderen) een allochtonenprobleem is. Niet alle geweld bij allochtonen is toch eergerelateerd? En gezinsmoorden komen ook bij niet allochtonen voor. Wat vinden jullie hiervan?
Maria

Re: familiedrama of eerwraak?

Berichtdoor Shorsep » 03 jul 2010, 07:38

Ik vind het belachelijk. Ik werd laatst uigescholden voor kútmarrokaan, en ik ben gewoon fking geen marrokaan. Ik heb er niks tegen ofzo, maar ik ben gewoon nederlander. En daar kan ik niet tegen. Die vooroordelen altijd!
Shorsep

Re: familiedrama of eerwraak?

Berichtdoor chatmetfier.nl » 27 jul 2010, 17:36

Hallo Kezban

Op de website http://www.fierfryslan.nl/Chat-met-Fier.ashx kun je anoniem chatten met hulpverleners over onder andere eer en relaties. Kom gerust eens langs op onze chat. :)

Groetjes Nynke, chatmetfier.nl
chatmetfier.nl

Keer terug naar Eer en relaties